Select Page

Onderstaande infographic geeft je een goed beeld van de voordelen van marketing automation. Je kunt hiermee meer leads krijgen en ook betere, warmere leads, mits je het goed implementeert natuurlijk. En… het daarna ook werkelijk gebruikt. Het ligt misschien wel erg voor de hand om het zo te zeggen, maar volgens mij is het falen van veel IT-projecten te wijden aan een te groot vertrouwen in de techniekĀ en te weinig inbedden in de organisatie.

Zie het maar zo:

Marketing Automation software is als een moderne sportschool. Je treft er allerlei geavanceerde tools die jou helpen om fit en strak voor de dag te komen. Natuurlijk weet je wel dat je niet van de ene dag op de andere resultaat zult zien, maar stiekem koester je wel die hoop. Je schrijft je in en gaat van start in januari. In maart kijk je om je heen en merk je dat velen die met jou zijn gestart zijn afgehaakt. Het resultaat kwam niet snel genoeg. Ze hadden onderschat dat de sportschool het werk niet voor je doet, maar je alleen de gelegenheid geeft en de begeleiding om je doelen te bereiken.

Een personal trainer is bij Marketing Automation dan ook geen overbodige luxe. Je kunt je focussen op dat wat jij moet doen en besteedt de begeleiding uit aan iemand die de route kent. De personal trainer helpt bij het scheppen van realistische verwachtingen en motiveert je om door te zetten.

Dat de rest afhaakt is prima. Dat scheelt concurrenten. Jij gaat daar door!

En als het resultaat er dan eenmaal is, het systeem is ingericht op de juiste manier, dan… tja moet je doorgaan. Die sixpack hou je niet als je stopt. En zo is het met Marketing Automation ook. Je gaat nu fijnslijpen, finetunen, de conversie verbeteren, de user experience optimaliseren etc.

Marketing Automation - How to Make it Work for you #infographic

Net als bij een gezonde lifestyle is het niet iets dat een robot voor je doet en dat het daarna klaar is.

Maar… we kunnen je er wel bij helpen šŸ˜‰